In een learning community ontwikkelen elf mkb-game-ontwikkelaars, hun opdrachtgevers en andere partners samen hulpmiddelen die de mkb’ers helpen haalbare onderzoeksmethoden toe te passen in het game-ontwikkelproces, leidend tot acceptabele bewijslast van de werking van de games.

(Potentiële) afnemers van serious games in de zorg vragen game-ontwikkelaars vaak om wetenschappelijk bewijs (“Werkt de game?”).  Daar zijn grote, langdurige onderzoeken voor nodig. Serious game-ontwikkelaars zijn vaak kleine mkb-bedrijven die niet de expertise, middelen en tijd hebben om zulk onderzoek uit te voeren. Onbewust tonen ze tijdens game-ontwikkeling al allerlei bewijslast aan, maar vertellen dit niet aan hun (mogelijke) opdrachtgevers. Daardoor lopen ze opdrachten mis en verzwakt hun concurrentiepositie. In het project gaan we ze helpen datgene dat ze al doen te expliciteren en te koppelen aan verschillende vormen van bewijslast, om hun opdrachtgevers te overtuigen.

Het doel van dit project is tools te ontwikkelen waarmee game-ontwikkelaars en (potentiële) opdrachtgevers een constructief gesprek kunnen voeren over mogelijke bewijslast van de serious games tijdens het ontwikkelproces.

 

Lead partner:

Windesheim - lectoraat ICT-innovaties in de Zorg

Project Partners:

Wild Sea B.V., V3Rlabs B.V., The Simulation Crew, Dutch Games Association, HKU, GripXR, GainPlay Studio, Dutch Game Garden, Ad App B.V., Jamzone, InMotion VR B.V. Roessingh Research and Development, SyncVR Medical NL B.V., TexTown Games, 8D Games, Dutch Society for Simulation in Healthcare, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, NHL Stenden Hogeschool

Mede mogelijk gemaakt door: Regieorgaan SIA - RAAK MKB

LinkedIn learning community: https://www.linkedin.com/groups/12905071/